A legaktívabb létállapotokat, a személyi cselekvést, a beavatkozó tetteket, valamint lelki és lelki cselekvési mechanizmusokat jelentő ikon (A Remetének a tökéletes ellentéte). Jelzi a tudatos, határozott és bátor (erélyes) egyéni beavatkozás tényét és/vagy szükségességét a sors-játszmákban, a sorserők mozgatásában. A különböző széthúzó erőknek (különböző és egymástól eltérő, egymásnak ellentmondó, vágyaknak, érdekeknek, félelmeknek, ellentmondó hívásoknak, híreknek – információknak, gyakorlati, vagy érzelmi megfontolásoknak) az egy irányú, központosított akarat szerinti összefogását és határozott bevetését – irányítását egyetlen irányban és egyetlen cél felé. Jelzi a helyzettisztázó és helyzet-meghatározó konfliktusok felvállalásának a szükségét egy bizonyos sorshelyzet, sorsállapot, álláspont, magatartás, viszony, stb. tisztázása érdekében. A harc felvállalásának a szükségességét a negatív energiák felgyülemlésének és ezzel a háború megelőzésének az érdekében.
A harci szekér ikonját, a kelta-kereszt módszerével végzett sorselemzésben, egyes – kérdő kártyának akkor tesszük ki, amikor azt akarjuk megtudni, hogy valamibe bele fogjunk-e? Hogy valamely szándék vagy terv megvalósításába, amit korábban elképzeltünk, vagy elterveztünk, illetve egy olyan helyzetbe (konfliktusba, utazásba, vásárlásba – eladásba, párkapcsolatba, házasságba), aminek a lehetősége, illetve a szüksége hirtelen az életünkbe – sorsunkba felmerült, belefogjunk-e, belevágjunk-e teljes mértékben, vagy sem? Hogy egy sors-kihívásra, vagy személyi provokációra válaszoljunk-e, vagy sem, illetve, hogy milyen jellegű legyen ez a válasz és, amennyiben helyesen reagáltunk, mi lesz annak az eredménye?
Kettős pozícióban a harci szekér arra utal, hogy vagy a tárgyi (külső) gyakorlatban, vagy mindössze a lélekben, illetve a gondolatainkban és képzeletünkben, de mindenképpen rosszul harcolunk: viaskodunk valakivel, vagy valamivel. Hogy azzal a személlyel (személyekkel), illetve élethelyzettel harcolunk és viaskodunk, akivel nem kellene, és fordítva is: azzal, akivel (amivel) kellene, nem harcolunk. Vagy azt, hogy indokolatlan és irracionális félelemből (gyávaságból) a végsőkig kerülünk egy számunkra életbevágóan fontos személyi konfliktust, nem akarunk harcolni az igazságért, nem mondjuk ki, nem fedjük fel az igazságot, ott és ahol annak helye lenne, illetve, hogy elkerüljük azt a harcot, azt a konfrontációt, amely az igazág megismeréséhez, illetve annak a felszínre kerüléséhez és megismeréséhez – megismertetéséhez, a törvényre juttatásához vezetne.
Ötös pozícióban, az addig talán elkerült, vagy elkerülni vágyott harc és/vagy az éppen kerekedő – esetleg kellemetlen – konfliktus felvállalásának a szükségét jelzi, de legalábbis az erélyes és határozott magatartás felvételét, illetve az ilyen jelegű fellépés szükségét az adott (az egyes ikonnal felvetett) problémában. Esetleg azt, hogy a már felvállalt harcban – konfliktusban (harci rendezésben), egyértelműbben és határozottabban, illetve nagyobb erőbedobással, több figyelemmel, lélekjelenléttel, nagyobb erőráfordítással és erőkoncentrációval kell részt vállalnunk, mint ahogy addig tettük.
Hatos pozícióban arra utal, hogy az a szükséges lépés (tett), vagy magtartási forma, amelyet a keltakereszt ötös pozíciójába kerülő ikon jelez, kiválthatja a többiek ellenérzését, rosszállását, ellenkezését, vagy a külső környezetünk haragját és harci indulatait, de mindettől nem kell megijednünk, mert amennyiben csakugyan így történik, az mindössze azt jelenti, hogy helyesen cselekedtünk, illetve azt, hogy sikerült helyesen megérteni és végrehajtani azt, amire az ötös pozícióban álló ikon utal.
Hetes pozícióban arra utal, hogy – amennyiben nem ijedünk meg és nem kapkodunk, illetve nem vonjuk vissza az ötös pozícióba került ikon által jelzett elhatározásunkat és nem másítjuk meg az ötös ikon által jelzett, és felvett szükséges magatartásunkat, végül siker koronázza a tettünket, illetve hogy sikerülni fog, a felmerült probléma által megtestesített élethelyzet szekerét a helyes és egyértelmű mederbe irányítani és, hogy a sorsszekeret húzó erőket is az ellenőrzésünk alatt tarthatjuk a éberségünk segítségével.
Folytatás következik.
Kozma Szilárd: A TAROT, MINT SORS-RENDEZÉSI ÚTMUTATÓ – A teljes anyag egyben megtalálható a honlapon:
http://kozmaszilard.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=78
Megjelent könyvben:
Kozma Szilárd: Tarot, reinkarnáció és spirituális tisztánlátás. (Status Kiadó, Csíkszereda 2006.)
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: