VI. A Válaszút, Krízis (Szerelmesek)
A további tévelygés (támolygás, értelmetlen sorsszerű körben-forgás ) és a tudatos sorsvállalással egybekötött sorfeloldási lehetőségeket ígérő személyi életúton való vándorlás közötti választás mozzanatát, a krízis állapotát testesíti meg. A „két út áll előttem, melyiken induljak?” c. népdal által kifejezett krízishelyzetek kártyalapja, amely akkor jelenik meg, vagy akkor használunk, ha olyan életbevágóan fontos döntés előtt állunk, az egyik úton, amelyre a – felmerülő két lehetséges út közül – rá fogunk lépni, „teljes szívünkkel, elménkkel és lelkünkkel”(Jézus) kell majd előre haladnunk, a másikról viszont véglegesen, egyértelműen és határozottan le kell mondanunk, de ennek a választásnak sokkal nagyobb a tétje, mint ahogy azt a népdalból kikövetkeztethetnénk. Problémaoldó kulcsként, annyit föltétlenül meg kell megjegyeznünk, hogy a krízisből nem a kiutat az amely a „szerencsés” irányba (a mennyek országának: a sorsfeloldásnak irányába) vezet, hanem a „be-út”, vagyis a személyi hibabeismerés, a krízisvállalás és a spirituális értékítélet szerinti helyzetértékelést követő megfelelő mentalitás felvétele és következetes gyakorlása.
Egyes pozícióba nem csak akkor választjuk ki, amikor két út közül (két szerető közül) kell kiválasztanunk az üdvösségünk szerinti jobbik utat, amely általában egyáltalán nem a pillanatnyi érdekszövevények logikája (a családi, társadalmi – gazdasági, politikai konjunktúrák logikája) szerint működő gondolkozásunk és elképzelésünk szerinti út. A válaszút, illetve a válság és a krízis ikonját inkább akkor tesszük ki kérdő – hívó lapnak, amikor egy krízis – helyzetnek az igazi (kauzális) okát akarjuk megtudni és annak az egész hátterét megismerni és a krízis feloldásához vezető magatartási formát, illetve a krízisből kivezető utat akarjuk megtalálni.
Gyök pozícióban – kettős kártyaként – a Szeretők ikonja azt jelzi, hogy az adott sorhelyzet személyi, vagy egy családban, kultúrkörben általánosan használt és gyakorolt (tradicionális) téves és rossz (korrupt) értékítéleten, vagyis téveszmén alapuló választás eredményként állt elő. Vagy azért mert az, aki számára a sorselemzést végezzük, másokat elítél, mások fölött ítélkezik, ahelyett, hogy saját magával szembenézne és kritikailag vizsgálná meg tettei indítékait, illetve azért, mert másokat vádol mindazért, ami vele történik. Vagy azt, hogy az illető személy, mind csak a gyors és külső (gazdasági, technikai) megoldásokat, a trükkös kiutat keresi a kritikus sorshelyzetéből, ahelyett, hogy a krízist magára venné és a
Tárgyi tévedéseit, valamint a tévképzeteit felszámolná, a téves ítéletét visszavonná.
Ötös pozícióban ha megjelenik, azt jelzi, hogy arra a problémára (sorshelyzetre), amelyre a kártyát kivetettük, nagyon oda kell figyelnünk és ha van ilyen, nem a hamari megoldáshoz vezető utat, hanem inkább a lassú – kései, de egész életünkre nézve érvényes eredményt hozó nehezebbnek és kényelmetlenebbnek tűnő utat kell választanunk (vállaljuk magunkra a krízist) mert egy látszólag hamari eredményt – megoldást hozó rossz döntéssel az egész ügyet (sorsunkat) hónapokig és esetleg évekig mellékvágányra terelhetjük. De azt is jelentheti, hogy amennyiben már döntöttünk valamilyen kérdésben, azon határozottan a választott irányban kell előre lépjünk és azt – azokat a más – másik utakat és azokat a lehetőségeket, amelyekről lemondunk a döntés pillanatában, végképp le kell mondanunk és – ha lehet! – végképp el is kell felejtenünk.
Hatos pozícióban a kilátástalanságig menő válságok válságát és a krízisek krízisét jelöli, de a valós helyzet csak látszatra ennyire veszélyes …, vagyis a szóban forgó személy, aki számára a sorselemzés történik, felnagyítva érzékeli és túl értékeli ezt a válságot és krízist – persze, a röghöz kötött logikája szerint – túlzottan nagynak, kétségbeejtőnek és kilátástalannak találja. Ám valójában arról van szó, hogy ez a helyzet azért áll elé mert korábban nem vette magára a krízist és a krízisből való kivezető utat nem a saját személyében a saját mentalitásának a megváltóztatásával akarta elérni, nem a pozitív átalakulási lehetőségekben kereste, hanem a külső, személytelen megoldásokban és eszközökben. Amennyiben nem ugyanezt a téves utat követi még mindig, amennyiben nem nyúl korrupciós eszközökhöz és nem esik kétségbe (nem kezd el kapkodni) hanem a belső utat követve kitart az ötös pozícióban álló ikon által jelölt eredeti elhatározásai mellett, a hetes pozícióba kerülő ikon által jelzett pozitív megvalósulások következnek.
Hetes pozícióban arra utal, hogy amennyiben az ötös és a hatos pozícióban álló ikonok által megtestesített motívumokat helyesen értelmezzük és maradéktalanul megvalósítjuk a megfelelő magatartásokat, akkor lehetőség nyílik, jó körülmény alakul a helyes döntésre (ámbátor a döntés akkor is a nekünk kell meghoznunk a saját felelősségünkre), akkor feloldódik a felvetett problémával kapcsolatos krízis-helyzet, meghaladjuk azt, és rá léphetünk a helyes útra: „sínen leszünk” azzal a sorsproblémával kapcsolatosan, amire a sorselemzést elvégeztük, vagyis amit az első pozícióba kiválasztott ikon számunkra megtestesít.
Folytatás következik.
Kozma Szilárd: A TAROT, MINT SORS-RENDEZÉSI ÚTMUTATÓ – A teljes anyag egyben megtalálható a honlapon:
http://kozmaszilard.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=78
Megjelent könyvben:
Kozma Szilárd: Tarot, reinkarnáció és spirituális tisztánlátás. (Status Kiadó, Csíkszereda 2006.)
Kommentek